Annette Jensen-Jørgensen

Fik Sylvester i 2006

Startede som kommunal dagplejer 2007

Flyttede fra Skagen til Terndrup 2018

Sylvester og jeg bor nu her sammen med Bjarne, i husstanden bor der også Luna (labrador) og Holly (kat)

anne9e58@rkom.dk

Fuglevænget 1, 9575 Terndrup

Mandag til torsdag fra kl. 6.30 til 16.15 og fredag til 15.30

Husdyr

Dagplejer har 1 dejlig hund og 1 skøn kat

Min hverdag med børnene

Hvordan de enkelte dage forløber afhænger helt af børnene. Nogle dage er børnene mere veloplagte og friske end andre dage, og det tager jeg altid højde for.

Hverdagen på Fuglevænget byder på små opgaver som at dække bord, hjælpe en ven, vi synger, laver mad, bager og vigtigst af alt så hygger vi meget. Vi kan rigtig godt lide at bruge tid omkring bordet når vi spiser, vi synger tit et par sange når vi har spist. Vi elsker at høre musik og danse rundt, det giver godt humør og god stemning. Inden middagslur bruger vi små 10 min på lidt yoga/mindfulness.

Værdier i mit arbejde

• Tryghed
  • Nærvær
  • Omsorg
  • Livsglæde
  • Stabilitet
  • Læring gennem leg, små - eller store oplevelser til at gemme i “jeg tror på mig selv rygsækken”
  • Fordybelse
  • Rum til at vise alle slags følelser
  • Rummelighed/ respekt og tolerance

Samarbejde med forældre

Som mor kan jeg fuldt ud sætte mig ind i hvilken kæmpe tillidserklæring, det er at overlade sit dyrebareste til “en fremmed” mange timer hver dag. I skal vide at jeg vil gøre alt for at Jeres barn trives optimalt hos mig, så I kan tage afsted på job osv. med ro i sindet. Forældresamarbejde er vigtig for mig, det er vigtigt at vi er ærlige og behandler hinanden med respekt og tillid. Det er ikke altid at livet er rosenrødt, vi møder alle udfordringer af den ene eller anden slags. Det er en god ting at fortælle lidt om hvad der sker omkring barnet i fritiden, derved kan jeg bedre forstå, støtte og vise de hensyn Jeres barn har brug imens det er i dagpleje.

Legestuegruppe

Jeg er tilknyttet legestuegruppen Tusindbenet vi går i legestue hver anden onsdag, i børnehuset Aavangen. Vi går i heldagslegestue, hvis alle børn er kørt ind, ellers laver vi dagene kortere indtil vi er trygge ved at være der.

Vi elsker at komme i legestue, det er gode timer med de andre dagplejere og deres børn. Det er også en rigtig god måde at lære dagplejerne at kende på, derudover går vi også på små visiter med henblik på at de er fortrolige med dem når de skal i gæstepleje.

Efteruddannelse

Førstehjælp

Dagplejeuddannelses grundforløb

Kost kursus for småbørn

De nye forældretyper/ børn med anden etnisk baggrund

ICDP

Tilsynsrapport

Seneste rapport for anmeldte og uanmeldte tilsyn findes nederst på siden.