Helle Kristensen

Faktaboks:

Født i 1969

Bor med Jørgen

Har en søn, der er flyttet hjemmefra

21519387

hell826h@rkom.dk

Ahornvej 39, 9575 Terndrup

Mandag til torsdag fra kl. 6.45 til 16.30 og fredag til 15.45

Husdyr

Dagplejer her ingen dyr

Min hverdag med børnene

kreative ting i forhold til børnenes alder og evner. Aktiviteterne kan f.eks. være bage, synge, danse, lave gymnastik og ikke mindst tid til at være fjollet. Hos mig er vi meget ude, hvor vi leger i haven, går ture og giver os tid til at undersøge naturen omkring os og i nærmiljøet. Jeg gør meget ud af, at børnene får en varieret kost. Det kan både være varmt og koldt mad, vi får og jeg forsøger at motivere børnene til at smage på nye ting. Derudover betyder det meget for mig at skabe hygge og nærvær omkring måltiderne, da det bl.a. giver tryghed og en større spiselyst/appetit hos børnene.

Samarbejde med forældrene

Jeg lægger vægt på et godt samarbejde med jer forældre omkring børnenes hverdag og trivsel. Jeg ser det som meget vigtigt for børnene, at jeg ved besked i forhold til, hvad der sker omkring barnet og hvordan barnet har det på hjemmefronten. Derved kan jeg bedre forstå, støtte og hjælpe jeres børn bedst muligt, når de er hos mig. Hos mig vil der altid være tid til en snak og I er meget velkomne til at ringe eller skrive en sms for at høre, hvordan det går eller hvis der er andet i på hjertet.

Værdier i mit arbejde

Det er vigtigt for mig, at børnene har en tryg og harmonisk hverdag fyldt med omsorg og nærvær. Det giver trygge rammer i hverdagen og er med til at sikre trivsel og udviklingen for det enkelte barn og børnegruppen som helhed. Jeg prioriterer leg og fordybelse meget højt. Gennem legen bearbejder børnene de mange indtryk og oplevelser de får i hverdagen.

Legestuegruppe

Jeg er tilknyttet legestuegruppen Tusindbenet i Terndrup, som har til huse i Børnehuset Aavangen, hvor vi har vores egne lokaler. Vi går i heldags legestue hver 14. dag i lige uger om onsdagen.

Efteruddannelse

Suppleringskursus

Kursus i børns udtryksformer

Førstehjælpskursus

Kostkursus

Reggio Emilie kursus

Kommunikations/samarbejdskursus

ICDP

Relations- og ressourceorienteret pædagogik i dagplejen"

Dagplejeruddannelsens grundmodel

Kompetence dagplejer i for tidligt fødte børn og i børn med særlige behov

Tilsynsrapport

Seneste rapport for anmeldte og uanmeldte tilsyn findes nederst på siden.