Susanne Margrethe Jørgensen

Født i 1982

Bor med Thomas

Sammen har vi 2 piger - en som er født i 2018 og en som er født i 2020

Jeg bor 2 km fra byskiltet i Terndrup i en nybygget villa omgivet af den skønneste natur.

Her er nemt at komme til som forældre, uanset om man skal mod nord eller syd for at arbejde.

Min faglige baggrund er at jeg er uddannet pædagogisk assistent hvor efter jeg har samlet mig en bred erfaring inden for småbørnsområdet.

susa833u@rkom.dk

Engesvangvej 3, 9575 Terndrup

Mandag til torsdag fra kl. 6.45 til 16.30 og fredag til 15.45

Husdyr

Dagplejer har katte, kaniner, marsvin og høns

Min hverdag med børnene

Som allerede nævnt er naturen omdrejningspunkt i hverdagen hos mig. Børnene vil igennem forskellige aktiviteter være aktivt deltagende i b.la. dyrkning af køkkenhave samt pasning af dyr såsom kaniner og høns. Ud over natur og ude liv tilbyder jeg også rammer indendørs hvor der både er plads og rum til forskellige grov motoriske aktiviteter, samt til de mere stille og fordybende finmotoriske udfordringer. Jeg bestræber mig på at børnene får en varieret kost, som ligger sig op af det som sundhedsstyrelsen anbefaler til aldersgruppen. Jeg gør meget ud af at få skabt nogle hyggelige rammer omkring spisesituationerne. I disse situationer arbejder jeg bevidst på at motivere og vække lysten hos børnene til at smage på nye ting.

Værdier i mit arbejde

Som dagplejer vil i opleve mig som anerkendende, omsorgsfuld og nærværende. Jeg vil i tæt dialog med jer som forældre, skabe den bedst mulige struktur og de rammer der skal til, for jeres barn oplever trivsel, udvikling og læring. Vil i gerne have jeres barn skal tilbydes naturen og alt det udelivet har at bidrage med, vil jeg som dagplejer være et godt bud. Jeg nyder udelivet og igennem dagligdagen vil jeres børn være aktivt deltagende i aktiviteter med naturen i centrum.

Samarbejde med forældrene

For mig er et godt forældresamarbejde utroligt vigtigt, da det er jer der kender jeres barn bedst. Jeg ser det som en af mine fornemste opgaver at få skabt det bedst mulige samarbejde med jer, med det mål at sikre kerneopgaven, som er at jeg jeres barn trives og udvikler sig her hos mig. Derfor vægter jeg en ærlig og respektfuld kommunikation højt. Legestuegruppe

Rent praktisk betyder det at jeg finder det meget vigtigt, at jeg ved besked i forhold til, hvad der sker omkring jeres barn og hvordan barnet har det på hjemmefronten. Derved kan jeg bedre møde jeres barn, som det har brug for at blive mødt. I vil opleve at hos mig vil der altid være tid til en snak, jeg vil gerne dele alt fra bekymringer til gode historier med jer.

Jeg er tilknyttet legestuegruppen Tusindbenet i Terndrup, som har til huse i Børnehuset Aavangen, hvor vi har vores egne lokaler. Vi går i heldags legestue hver 14. dag i lige uger om onsdagen.

Efteruddannelse

Førstehjælpskursus

Den pædagogiske grunduddannelse (PAU)

Tilsynsrapport

Seneste rapport for anmeldte og uanmeldte tilsyn findes nederst på siden.