Om Børnehuset Aavangen

Børnehuset Aavangen er en kommunal institution, i Rebild kommune med plads til 80 børnehavebørn i alderen 3-6 år, samt 20 vuggestuebørn i alderen 0-2 år.

Vi hører til i Terndrup og bor i de mest fantastiske omgivelser med både skov, å, boldbane og bålhytte i ”baghaven".

Ligeledes har Aavangen 4 lokale dagplejer, som hver har plads til 4 børn - læs mere her om under dagplejefanen.

Vores fysiske rammer
Vi bor i 1000 pragtfulde m2 og med et udeareal der ikke lader meget tilbage at ønske. Vi bor i et stort dejligt hus med masser af plads til både tumlen, leg, hygge og fordybelse. Vi har en super skøn legeplads med rig mulighed for motorisk udfoldelse og god plads til leg og sjov..

Indenfor er vi delt op i 4 fløje, de to børnehavegrupper Rødderne og Krudtuglerne samt vores to vuggestuefløje Spirrevipperne og Rollinger. De 4 fløje er bundet sammen af vores kombinerede fællesrum og køkken. I vores kælder har vi motorikrum og værksted.

Udenfor har vi nærlegeplads, boldbane, vi har skrænt/kælkebakke, vi har bålplads, vi har åløb og vi har Terndruplund (skoven) på den anden side af åen.

Hvad kan du forvente?
Hos os kan du forvente at blive mødt af en gruppe medarbejdere, som arbejder professionelt, i en organisation med et stærkt fokus på det enkelte barns udvikling, og på udvikling af den pædagogiske praksis i vores hus. Du kan forvente, at vi arbejder målrettet og systematisk omkring dit barn, og at vi løbende udvikler praksis ved intern opkvalificering og efteruddannelse.

Lidt historik:

Den 1. december 1972 startede Terndrup Børnehave på Østermarksvej i Terndrup med plads til 52 børn, som var 13 børn fra 2 – 3 år, 20 børn fra 3 – 5 år og 20 børn fra 5 år til den skolepligtige alder.

Den 1. februar 1989 flyttede vi i Skørping Kommunes egne lokaler på Aavangen i Terndrup, og her var der plads til 84 børn i alderen 3 – 5 år fordelt på 42 heldagspladser, 42 halvdagspladser og 60 SFO-børn fra Terndrup Skole.

Den 1. august 1998 gik vi fra at være børnehave og SFO til integreret institution med plads til 84 børnehavebørn og 60 skolebørn. Dog var det sådan at skolebørnene nu kun kom fra 0. klasse og 1. klasse.

I forbindelse med overgangen til integreret institution kom også navneforandringen til Børnehuset Aavangen, som er vores navn i dag.

Den 1. august 2009 gik vi fra at være integreret institution med plads til 84 børnehavebørn og 60 skolebørn til kun at være børnehave - stadig med plads til 84 børnehavebørn

Den 1. april 2014 åbnede vi op for vores nye småbørnsgruppe med plads til 18 børn i alderen 0-2 år

Den 1. april 2019 blev dagplejen i Terndrup decentraliseret og underlagt ledelsen i Børnehuset Aavangen